Hayır, süt kardeş ve süt abla aynı şey değildir.
Hayır, süt kardeş ve süt kız aynı şey değildir. Süt kardeş, bir kadının sütünü emen çocukların birbirleriyle olan akrabalığını ifade eder. Süt kız ise, bir kadının sütünü emen kız çocuğu için kullanılır. Dolayısıyla, süt kız süt kardeşin bir alt kümesidir.
Süt kardeşliğinin paylaşımı, çocuğun iki yaşını geçmeden önce yapılmalıdır. Çünkü iki yaşından sonra emilen süt, süt kardeşliği oluşturmaz. Süt kardeşliğinin gerçekleşmesi için: Emen çocuğun iki yaşını geçmemiş olması gerekir. Emziren kişinin kadın olması gerekir. Süt, ağız ve burundan mideye inmelidir. Süt, başka bir sıvı ile karıştırılmamış olmalıdır.
Süt anne ve süt abla arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Süt anne, kendi çocuğu dışında herhangi bir bebeğe süt emziren kadındır. Süt abla ise, bir kadının sütünü emmiş olan kız kardeşidir. Dolayısıyla, süt abla aynı zamanda süt kardeş de olabilir. Ancak, süt kardeş olmak için iki çocuğun aynı kadından süt emmesi gereklidir.
Evet, bir çocuğun annenin emzirdiği başka bir çocukla süt kardeşi olması mümkündür. İster aynı doğumda ister farklı doğumlarda olsun, bir kadından süt emen bütün çocuklar birbirleriyle süt kardeşi olurlar. Ancak, çocuğun bir erkeğin memesini emmesiyle süt kardeşliği olmaz. Ayrıca, iki yaşından sonraki emmelerin süt kardeşliği açısından bir hükmü yoktur.
Süt kardeşliğinin süresi, çocuğun iki yaşına kadar veya en fazla otuz ay içinde emmesiyle oluşur. Ebû Hanife'ye göre emme süresi otuz aydır, çünkü ilgili ayette "Çocuğun ana karnında taşınması ile sütten ayrılmasının süresi otuz aydır" denilmektedir. Çoğunluk fakihlere göre ise iki yıl emme süresi ile gebeliğin en kısa süresi olan altı ayın toplamı esas alınır. İki yaşından sonra emilen sütle süt akrabalığı oluşmaz.
Süt ablalık, süt kardeşliğin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Süt kardeşlik, bir çocuğun öz annesinden başka bir kadın tarafından emzirilmesi sonucunda oluşur. Süt ablalık için gerekli şartlar: Emme yaşı: Çocuk iki yaşını geçmemiş olmalıdır. Emziren kişi: Emziren kişi kadın olmalıdır. Süt akışı: Süt, ağız veya burundan mideye inmelidir. Karışım: Süt başka bir şeyle karıştırılmamış olmalıdır. Sonuç: Bu şartlar sağlandığında, çocuk ile süt annesi ve onun belirli derecedeki yakınları arasında süt akrabalığı oluşur. Örnek: Bir kadın, bir çocuğa süt emzirirse, bu kadının kız kardeşi, o çocuğun süt halası olur.
Hayır, 2 yaşından sonra süt kardeş olunmaz. İki yaşından küçük iki çocuk, aynı kadından süt emerse süt kardeşi olur. Hanefi mezhebine göre emme süresi 30 aydır. Süt kardeşliğin gerçekleşmesi için gereken diğer şartlar şunlardır: Emen çocuk erkek ise kendisini emziren kadınla ve kızlarıyla, kız ise emziren kadının oğullarıyla evlenemez. Çocuğun bir erkeğin memesini emmesiyle süt kardeşliği olmaz. Süt, ağız ve burundan mideye inmelidir. Süt, başka bir şeyle karıştırılmış olmamalıdır.
Blog
Telegram paylaşım grupları nelerdir?
Taper ne demek?
That nasıl kullanılır örnek cümleler?
Teyze yeğen oğluş ne demek?
Transparen ve şeffaf aynı mı?
Tarih kısaltmalarında ay adları büyük harf mi küçük harf mi?
Tarot kartlarının anlamları nelerdir?
Tavsamak ve tavsatmak ne demek?
Tatlı dille ilgili atasözleri nelerdir?
Tek dereceye gelen memur kaç derece ilerler?
Tilt atmak ne demek?
Süper LOTO'da hangi rakamlar birbirini seviyor?
Taban ne anlama gelir?
Tesis etmek eş anlamlısı nedir?
Toy ve acemi zıt mı eş mi?
Tobb açılımı nedir?
Terki hayat etmek ne demek TDK?
Traş olmak mı traş etmek mi?
Tarotta kupa onlusu ters ne anlama gelir?
Telefon numarası kısaltması nedir?
Talihi açık olmak ne demek?
Tarsus kaç tane mahalle var?
TDK deyimler ve atasözleri sözlüğü kaç sayfa?
Sürülen şeyler nelerdir?
Sır eş anlamlısı nedir?
Tabiat ve doğa eş anlamlı mı?
Tedrici ne demek?
Tecdid ne anlama gelir?
Titiz Vileda nerenin malı?
Terbiye ne anlama gelir?
Ticket ne anlama gelir?
Tonight hangi dilde?
Te ile biten kelimeler nelerdir?
Sürpriz ve sürpriz yapmak arasındaki fark nedir?
Teşekkür ederim diyen birine ne denir?
Tersi ve yüzüstü aynı şey mi?
Tekdüzelik ne anlama gelir?
Sığın ve sigin aynı mı?
Tarot 11 ne anlama gelir?
Tabi mi tabii mi hangisi doğru?